Köszöntjük a Renault Trucks Magyarország oldalán
Szállítási megoldás
Elektromos teherautók vezetése
Elektromobilitás
Dec. 19 2022

Az éghajlati válság és az alacsony kibocsátású zónák (LEZ) széles körű bevezetése új kihívásokat jelent, és jelentős változásokat követel meg a közúti árufuvarozási ágazatban. A ma rendelkezésre álló alternatív energiatípusok közül, a villamos energia a leghatékonyabb eszköz a szén-dioxid-mentesítésre. a városi alkalmazásokban, miközben versenyképes marad.
Mekkora az elektromos teherautók hatótávolsága?
Az elektromos teherautók hatótávolsága több tényezőtől függ. Ezek közé tartozik a teherautó felhasználási területe, a szállított rakomány, a vezetési stílus és még a külső körülmények is befolyásolhatják az elektromos teherautó hatótávolságát. A Renault Trucks E-Tech járművekkel a hatótávolság akár 560 km* is lehet, a használt elektromos nehéz haszongépjármű típusától és a használati körülményektől függően.
*6 darab 94 kWh-s akkumulátorcsomagon alapul.
Hogyan működik egy elektromos teherautó?
Az elektromos teherautó elektromos motort használ, amely elektromos energiát fogyaszt. Az akkumulátorok tárolják a teherautó működéséhez szükséges elektromos energiát, ami meghatározza a hatótávolságot.
Az akkumulátorok modulokba kapcsolt cellákból állnak, amelyek az akkumulátorok belsejébe vannak csomagolva. Ezeket az akkumulátor-kezelő rendszer (BMS) felügyeli. Ez egy elektronikus alkatrész, amely védi az elektromos teherautót és az akkumulátort a nem megfelelő használat esetén bekövetkező idő előtti elöregedéstől és tűztől. Az energiasűrűség a lítium-ion NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellák használatának köszönhetően megnövekedett, amelyek kiváló teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkeznek, és így a legjobb kompromisszumot kínálják a hatótávolság és a hasznos teherbírás között.
A Renault Trucks kötelezettségvállalásai
Fenntartható ellátási láncra támaszkodunk, és beszállítóinkkal - beleértve magukat a kobaltbányákat is - ellátási lánc auditokat végzünk. Az akkumulátorokat Európában szereljük össze. A járműveket Franciaországban szerelik össze.
Azújrahasznosítás a Renault Trucks felelőssége, miután az akkumulátorok visszakerülnek a kereskedőhöz. Az akkumulátorok második élete számos lehetőséget nyit meg, mint például a hálózaton kívüli házak és épületek villamosenergia-tároló berendezései vagy akár naperőművek. Az újrahasznosítás a fenntartható elektromobilitási megoldás garantálásához is elengedhetetlen. A Renault Trucks és a Volvo csoport teljes mértékben részt vesz ezen a területen, amely a piac növekedésével fokozatosan fejlődik.
Hogyan töltődik fel egy elektromos teherautó?

Az elektromos teherautó feltöltése lassú töltéshez váltakozó árammal (AC) vagy gyorstöltéshez egyenáramú (DC) töltővel történik. Innovációnknak köszönhetően a Renault Trucks fenntartható töltési megoldások széles skáláját kínálja, amelyek megfelelnek az Ön üzemének és igényeinek. A Renault Trucks töltési megoldásai a nagyobb rugalmasság érdekében adaptálhatók. Segítséget nyújtunk Önnek a jövedelmezőségének fenntartásához legmegfelelőbb töltési mód kiválasztásában is, és tanácsot adunk az elektromos teherautók töltésének módjával kapcsolatban.
Fedezze fel a töltőinfrastruktúrák telepítésének és karbantartásának módját: olvasson tovább!
Háztartási aljzat | Wallbox és nyilvános töltő | Gyorstöltő | Ipari aljzat |
---|---|---|---|
2,3 kW / 10 A3,2 kW / 14 A Megoldás alkalmi használatra 25 h/20 h
|
3,7 kW / 16 A (1 fázis) 11 kW / 16 A (3 fázisú)Ajánlott megoldás 16 h
22 kW AC / 32 A (3 fázisú) 3. üzemmód Ajánlott megoldás 8 h 30 265 kWh esetén (4 x 66 kWh) 12 óra 375 kWh esetén (4 x 94 kWh) 40 kW DC / 63 A (3 fázisú) 4. üzemmód
4 óra 15 265 kWh esetén (4 x 66 kWh) 6 h 10 375 kWh-ért (4 x 94 kWh) |
AC: 7,4 kW AC / 32 A (1 fázis) 8 h: 100% 6h30: 80% DC: 22 kW DC / 32 A 3 h: 100% 2 h: 80%
150 kW DC / 225 A 4. üzemmód 1 óra 20 265 kWh esetén (4 x 66 kWh) 1 óra 50 375 kWh-ért (4 x 94 kWh) |
Több mint 22 kW 22 kW AC / 32 A (3 fázisú) 2. üzemmód
Alkalmi megoldás 8 h 30 265 kWh esetén (4 x 66 kWh) 12 óra 375 kWh esetén (4 x 94 kWh)
|
Mennyibe kerül egy elektromos teherautó?
Ma egy elektromos teherautó beszerzésének tőkeköltsége több, mint egy egyenértékű belső égésű teherautóé. Fontos azonban az elektromos teherautó teljes üzemeltetési költségére (TCO ) gondolni, mert használat közben az elektromos teherautó költségei gyorsan megközelítik a dízelüzemű társait, sőt általában továbbra is költséghatékonyabbak. A karbantartási költségek ugyanis alacsonyabbak, és az energiaköltségek is alacsonyabbak, mint a fosszilis üzemanyagoké.
Tudjon meg többet az elektromos teherautók költségeiről: olvasson tovább!
Mit hoz a jövő a teherautók számára?

A közúti árufuvarozási ágazatnak meg kell felelnie a CO2-kibocsátás csökkentésének kihívásának, és teljesítenie kell az éghajlat-változási megállapodásokban kitűzött célokat. A Renault Trucksnál elkötelezettek vagyunk az energiaátállás mellett, és az Ön mellett fogunk állni a szén-dioxid-mentesítésben. Meggyőződésünk, hogy az elektromos energia a legkiforrottabb megoldás a kibocsátás csökkentésére. Éppen ezért 2023-ban a Renault Trucks E-Tech C és a Renault Trucks E-Tech T modellekkel bővítjük a 100%-ban elektromos nehéz haszongépjárművek kínálatát.
Rendeljen elő Renault Trucks E-Tech T vagy C típusú tehergépkocsit!
Fedezze fel 100%-ban elektromos teherautók kínálatát
Renault teherautók E-Tech Master |
Renault teherautók E-Tech D & D Wide |
Hamarosan megjelenő Renault teherautók E-Tech C* |
Hamarosan megjelenik Renault Trucks E-Tech T* |
|
---|---|---|---|---|
Használja a weboldalt. | Városi és városi építkezések | Városi és külvárosi | Városi építkezés | Regionális eloszlás |
Működési tartomány | 200 km | 560 km** |
300 km (egy feltöltéssel) 500 km (1 órás közbenső gyorstöltés (250 kW)) |
300 km (egyszeri feltöltés) 500 km (közbenső gyorstöltés 1 órán át (250 kW)) |
* 2023-ban kerül forgalomba
**6 darab 94 kWh-s akkumulátorcsomagon alapul.