Ajánlólevél

Renault Trucks K 520 - Réunion-Szigeten - ST2D

Építkezés

6min
RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Réunion-szigeten a beruházások helyszínére Renault Trucks K 520 teherautók szállítják a különféle építőanyagokat, gyakran kemény terepen verekedve át magukat a nehezen megközelíthető építkezésekig.

ST2D

 

ALAPÍTÁS: 1998

TEVÉKENYSÉG: építőanyag szállítás

ALKALMAZOTTAK: 3

FLOTTA: 3 építőipari teherautó, köztük egy Renault Trucks K 520

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Az Indiai-óceánban, a Mascarenhas-szigetcsoport részeként, Madagaszkártól 700 kilométerre keletre, a francia fővárostól pedig majd 10 000 kilométerre található a 2500 négyzetkilométeres Réunion vulkanikus sziget. A hegyes- völgyes domborzat és a különleges klíma együttesen kemény arcvonalat szabott e vidéknek, amely ráadásul a veszélyektől sem mentes (erózió, földcsuszamlások és áradások), mindazonáltal egészen páratlan a természet pazar gazdagsága.

1,66 milliárd Euró

Ennyibe kerül az új, 12 kilométeres, pilléreken futó part menti út, amelyet a Bouygues, Vinci és Eiffage épít Saint-Denis, a főváros, illetve a sziget észak-nyugati részén fekvő Le Port város között.
PART MENTI BERUHÁZÁSOK

Négyzetkilométerenkénti 330 lakosával Franciaország e tengerentúli megyéje az ország harmadik legsűrűbben lakott területe. A part menti területekre koncentrálódó 840 ezres populációnak otthonra és kényelmes közlekedésre van szüksége. Ezen igények kielégítésére pedig szigetszerte mind újabb építkezések jelennek meg. A következő nagy beruházás, a Bouygues, Eiffage és de Vinci vezényletével jó példa erre: pilléreken nyugvó parti utat kell építeni Saint-Denis és az észak-nyugati csücsökben fekvő Le Port városok között, kiváltva ezzel a kőomlásokkal és torlódásokkal egyaránt gyakran sújtott útvonalat.

 

 
ÉPÍTŐANYAG SZÁLLÍTÁS A RENAULT TRUCKS K TEHERAUTÓVAL

Max Damour, a 45 éves tulajdonos sofőr meghatározott Vinci építkezéseken, és néhány helyi kivitelezőnek dolgozik. Bátyjával együtt társalapítója és tulajdonosa az ST2D fuvarozó családi vállalkozásnak. Mióta 1998-ban bejegyezték az üzletet, Max mindenféle építőanyagokat szállít (faanyagot, gerendákat, paneleket) nagyberuházásokra. „Összesen három építőipari teherautónk és két sofőrünk van: egy alkalmazott és jómagam. Mindig is hűségesen kitartottunk a Renault Trucks mellett” -mondja. A legújabb szerzemény a Renault Trucks K 520, amelyet 2014 júliusában vásároltak meg, hogy leváltsák a több, mint tíz éve szolgáló Keraxot.

KÉT KÉRDÉS…

Max Damour, az ST2D fuvarvállalkozás társalapítójának és a Renault Trucks K sofőrjének.

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D
 
Biztonságban érzi magát Renault Trucks K teherautója fedélzetén?

Max Damour — Igen,nagyon biztonságos érzetet kelt. Jó útfogása hamar meggyőzött, és ami még fontosabb, nem tudok különbséget tenni a rakott és az üres menet között. Az automatikus fényszórókapcsoló, amely alagútba hajtva és este is bekapcsolja a lámpákat szintén biztonságos és kényelmes funkció. Ráadásul a kéziféket is könnyű működtetni, és ha sebességbe kapcsolok, magától ki is old.

 

Milyennek találja az autó kényelmét?

M.D. — A Renault Trucks a sofőrt szem előtt tartva építette ezt a járművet, ez egyértelműen látszik a fülke ergonómiájából. A különféle kezelőszervek csoportokba vannak rendezve, és könnyen kezelhetők. Az ággyal is felszerelt utastér tágas, a magas üléspozícióból pedig remek a kilátás. A DTI 13 520 lóerős kivitele nagyon csöndes, legyen szó daruzásról vagy országúti közlekedésről, és így természetesen sokkal kevésbé fárasztó a vezetés. Nagy segítség a sebességszabályzó és limiter is. Tulajdonképpen olyan érzés, mint személyautót vezetni!

THE K 520’S EXCELLENT MANOEUVRABILITY

 

“The K 520 is the curiosity of the moment. Many people on the island are so impressed by it they call it ‘the Transformer’, with reference to the film in which cars turn themselves into robots,” he explains. Above all, this new 32t GVW truck, equipped with a flatbed and crane, features significant improvements allowing it to operate on the rugged, stony, bumpy and often waterlogged terrains encountered on Reunion Island. First of all, Max praises the robustness of its steel bumpers and chassis. “It’s much more resilient than our other two trucks from different manufacturers,” he stipulates. The truck is also extremely manoeuvrable, despite its considerable length of 10.5 m. “It enables us to comfortably negotiate difficult terrain because its fuel tank is very high up and the suspension is excellent. Its turning radius is also very good. The K 520 is much easier to manoeuvre than one of our other trucks, despite being 2 m shorter. Neither is there any problem going down the steeply sloping track to my home, in the north of the island,” he asserts enthusiastically.

 

EXTRA PULLING POWER TO GET OUT OF COMPLEX SITUATIONS

The K 520’s engine also makes it stand out. The DTI 13 engine responds very well on gradients and provides good pickup. Activating the off-road mode also gives additional pulling power to get out of critical bogged down situations. According to Max Damour, this mode makes it possible to pull heavy loads by gradually increasing engine speed while avoiding any rear wheel skidding.