Jelentések

Az a célom, hogy minden városban legyenek elektromos teherautók!

Elektromobilitás

Zöld Energiák

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Feltalálom a holnap teherautóit

Philippe Le Brusq a Renault Trucks e-mobilitási rendszermérnöke. Már 13 éve dolgozik városi elektromos és hibrid teherautókon.

"Toulouse-ban vagyunk egy hideg, száraz reggelen, 2003 februárjában, és én diákként elektronikát tanulok. Mint minden nap, és annak ellenére, hogy az ablakok zárva vannak, a diákszobám alatti teherautó zajára ébredek. Azzal a sok zajjal, amit az a teherautó csapott, bizonyára nem volt szükségem ébresztőórára... akkoriban nagyon ritkán hallottam csendes motort. De mi lett volna, ha elektromos forradalom lesz? Egy nap feltalálnék egy csendes teherautót...

A városi elektromos teherautónak ökológiailag, gazdaságilag és társadalmilag is tökéletes értelme van.

Electric trucks design Renault Trucks
 
A CO2-kibocsátás korlátozása igazi kihívás a nehéz teherautók számára.

Az elmúlt 13 évben az AB Volvo Group tervezőirodájában dolgoztam e-mobilitási rendszerfejlesztő mérnökként, és ez idő alatt igyekeztem az elektronika területén szerzett ismereteimet a fenntarthatóbb megoldások kifejlesztésébe fektetni. A kevésbé környezetszennyező, kevesebb energiát fogyasztó és a megújuló energiaforrásokkal kompatibilis közlekedési forma prioritás és személyes cél számomra! Ez azért van így, mert helyi szinten, mivel egyre több ember él városokban, ma már elengedhetetlen a nitrogén-oxidok (NOx) és a finom részecskék kibocsátásának csökkentése. És ugyanilyen fontos, hogy világszerte csökkentsük a CO2-kibocsátásunkat. De a zajszennyezés korlátozása és az ipari járművek kényelmesebbé tétele is fontos cél a közösségek számára.

Munkám során az egyik legbüszkébb vagyok arra, hogy egy évtizedes erőfeszítés, több millió eurós befektetés és számos félbehagyott prototípus után az elektromos teherautók ma már sorozatgyártásban készülnek a Renault Trucksnál. Idén tavasszal a Caen melletti Blainville-i üzemünkben megkezdődött ezeknek a 16-26 tonnás teherautóknak a sorozatgyártása, amelyek napi hatótávolsága 125 és 250 mérföld között van. Tökéletesen alkalmasak városi és külvárosi övezetekben való használatra, különösen szemétszállításra vagy hűtőszállításra. Akár 12 méteres hosszúságukkal sokkal jobban mutatnak, mint a 3,5 tonnás teherautók, amelyeket általában a városban látunk. Ez valódi előrelépést jelent a technológia terén, amely optimalizálja az egy tonna áru városi környezetben történő szállításához szükséges energiát. A végső cél a jobb energiamérleg elérése.

 

Elektromos teherautók, amelyek a fékezési energia 25%-át visszanyerik akkumulátoraik feltöltéséhez

Számos innováció járult hozzá ahhoz, hogy ez az új elektromos teherautó-modell gyártásba kerüljön. A legfontosabb talán a lítium-ion akkumulátor-technológia, amely mára példátlanul kiforrott szintre jutott. Ezek a rendszerek például már képesek alkalmazkodni a -15°C alatti és 40°C feletti szélsőséges hőmérsékletekhez is egy olyan innovatív rendszer segítségével, amely "felébreszti" a jármű akkumulátorát. A fékrendszerek szintén hatalmas előrelépést értek el: A fékezési energia 25%-a már visszanyerhető! A lényeg az, hogy a mai elektromos teherautó a legújabb technológiák tiszta koncentrációja.

De mindezek ellenére szuperegyszerű a használata. Két pedál három helyett, kevesebb gomb és kapcsoló, mint egy dízel járműnél, ergonomikus kialakítás, csendes, nulla rezgés... minden sofőr, aki kipróbálta ezeket a járműveket, meggyőződött róla. Nincsenek kétségeim afelől, hogy ajövő városi teherautója elektromos lesz, ebben biztos vagyok!

Most, 2020-ban a diákkori álmom majdnem valósággá vált... a szén-dioxid-mentes közlekedés terjed a városainkban, és ez csak jót tehet a bolygónak."

Profil

Philippe Le Brusq (37) e-mobilitási rendszerekkel foglalkozó mérnök. Az elmúlt 13 évben a Renault Trucksnál dolgozott a Volvo csoport tervezőirodájában. Több mint 20 elektromos és hibrid tehergépkocsi prototípusának tervezéséhez járult hozzá, és 10 szabadalmat nyújtott be. Lyonban él, és meggyőződése, hogy az elektronika sokat tehet a jövő városi közlekedésének fenntarthatóbb és környezetbarátabb megoldásaiért. Olyannyira, hogy ezt szakmai és személyes ambíciójává tette.

Philippe le Brusq