Ajánlólevél

Transports Houtch: teherautóink földgázzal működnek

Zöld Energiák

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Alain Houtch testvérével, Hugues-szal együtt dolgozik a Transport Houtch vezérigazgatójaként., amelyet 1965-ben alapítottak. Ma a családi tulajdonban lévő kkv 200 teherautójából 21 "zöld" teherautó. Pontosabban, ezek Renault Trucks D-Wide tehergépkocsik.modellek, amelyek sűrített földgázzal és biogázzal működnek. Íme a történet Alain saját szavaival.

"Emlékszem a 2015 nyarának minden izgalmára. A franciaországi Aisne megyében található Fresnoy le Grand-i bázisunkról vállalatunk már évek óta részt vett a saját energiaátállásunkban, és már aláírtuk a szállítási ágazat CO2 chartáját.. Hugues bátyámmal együtt, aki velem együtt vezeti a 400 alkalmazottat foglalkoztató családi vállalkozásunkat, meghoztam a döntést, hogy a tiszta és fenntartható mobilitás ökológiailag felelős megközelítését alkalmazzuk. Nagy tapsot a zöld teherautóknak!

Pusztán gyakorlati szempontból a dízel alternatíváját kerestük a 200 járműből álló flottánk számára, amelyből 50 jármű 3,5 és 19 tonna közötti teherbírású. Végül a földgáz mellett döntöttünk! Ezért úgy döntöttünk, hogy új járművekbe fektetünk be, amelyek ezt a környezetbarát alternatív energiaformát használják, és saját 24/7 gyors tankolóállomást építünk, hogy terjesszük az igét. Ez a töltőállomás minden nap egész nap nyitva van, hogy kiszolgálja a régió más közlekedési vállalatainak, valamint a magánautósoknak is.

Földgáz: a tehergépkocsik hatótávolsága akár 500 mérföld is lehet.

A következő kérdés tehát a következő volt: Amikor apánk 1965-ben megalapította a vállalatot, egy járműve és három ügyfele volt. Mindig hűséges volt a Renault-hoz, és teherautóink túlnyomó többsége még ma is a gyémánt logót viseli a hűtőrácson. Így teljesen természetes volt számunkra, hogy a Renault Trucks-tól várjuk a sűrített földgázzal (CNG) működő járműveket.

Az általunk vásárolt 21 darab Renault Trucks D Wide 320 lóerős, kettős hatótávolságú járművet kifejezetten a vállalatunkhoz és a pontos igényeinkhez fejlesztették ki, amelyek 250 és 370 mérföld közötti szállítási köröket jelentenek. Ezek a teherautók alapfelszereltségben két, egyenként négy gázpalackot tartalmazó állványt szállítanak. Számunkra a Renault Trucks további kettővel bővítette a maximális hatótávolságot 250-ről 500 mérföldre. Ezt a megoldást három héten keresztül teszteltük egy prototípus járművel, a saját házon belüli töltőállomásunkon tankolva. A teszt sikeres volt, és azóta sem volt semmi problémánk. A Renault Trucks gondoskodik a karbantartásról, és mi teljesen elégedettek vagyunk a munkájukkal, de végül a saját karbantartásunkat a saját műhelyünkben fogjuk elvégezni, hogy teljesen függetlenek legyünk.

70%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátás

A CNG másik előnye, hogy a cseppfolyósított gázzal ellentétben a tankoláskor nem kell egyéni védőfelszerelést (PPE) viselni. A tankolás ugyanolyan egyszerű, mint a dízel esetében, és nem tart tovább tizenöt percnél... amit a sofőrjeink nagyon értékelnek! Ami a mechanikai szempontokat illeti, és az új teherautók vonzerején túlmenően, sofőrjeink különösen kedvelik a Renault Trucks D Wide alacsony zajszintjét és rugalmasabb sebességváltóját. És a földgáz pozitív imázsát sem szabad figyelmen kívül hagyni: munkatársaink nagyon büszkék a "tiszta" vezetésre és a "zöld" teherautókra, és az ügyfelek rendszeresen gratulálnak nekünk.

 

De a lényeg az, hogy a vállalat minden részlege profitál ebből a megoldásból, mind az imázsunk, mind pedig a CSR-értékelés. A környezetvédelmi előnyök óriásiak, mivel a CNG teherautók 15%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a dízelüzemű változat, és akár 70%-kal kevesebbet, ha a mezőgazdasági hulladék metanizálásából nyert biogázt használják, amivel a mi teherautóink működnek. Kibocsátásuk emellett gyakorlatilag nem tartalmaz finom részecskéket, ami feljogosítja őket a Crit'Air szélvédőmatrica-rendszerre, és a szennyezési csúcsidőszakokban korlátlanul bejuthatnak Párizs vagy Lille belvárosába. És mindezt szag és kipufogógáz nélkül!

 

Az üzemeltetési költségeket tekintve ez az energiaforma hosszú távon mindenképpen előnyös, különösen a biogáz alacsony költségeinek, az állami ösztönzőknek és a helyi hatóságok támogatásának köszönhetően. A lényeg az, hogy nagyon elégedett vagyok a választásunkkal, amíg várunk az elektromos teherautók hatótávolságának növelésére, hogy az e-mobilitási megoldást is tesztelhessük. De bármi is történjen, a Transports Houtch mindig a legkörnyezetbarátabb utat fogja választani, és erre nagyon büszkék vagyunk.

Profil

Alain Houtch (56) az édesapja által 1965-ben alapított Transports Houtch vállalat vezérigazgatója, amely ma 59 millió eurós éves bevételt termel, és hat üzletágban 400 embert foglalkoztat. A Hauts-de-France régióban található Fresnoy-le-Grand-i bázisáról szállítmányozást kínál, logisztikai, elosztási, csomagolási és energiaellátási szolgáltatásokat nyújt.