Jelentések

Tervezés: az elektromos teherautók forradalma

Elektromobilitás

Zöld Energiák

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paul Daintree a Renault Trucks tervezési igazgatója. Húszfős csapatával együtt elképzeli és előrejelzi, hogyan fognak kinézni a holnap elektromos teherautói. A HDD Express nem csak megjelenésében, hanem felépítésében is forradalmi, a HDD Express tiszta szakítást jelent a múlttal, mivel a tervezés során a csatlakoztathatóság, a hatótávolság és a környezetvédelmi szempontok kerültek előtérbe.

"2006 szeptemberében csatlakoztam a Renault Trucks France-hoz vezető belsőépítészként Lyon Saint-Priestben. Azóta - és még azelőtt is, amikor a VolvoTrucks North America és a Nissan Motors munkatársa voltam - mindig is meg voltam győződve arról, hogy a teherautók formatervezésének semmi köze a személygépkocsik formatervezéséhez. A teherautó munkaeszköz, nem pedig életstílus-választás. És ebből a szemszögből kell nézni.

 

A 2030-as év elektromos teherautóit tervezem.

Meggyőződésem, hogy a mai elektromos teherautók szerkezete teljesen elavult, mert túlságosan is a múlt hagyományos meghajtású teherautóinak szerkezetét követi. Nem tudja kihasználni az e-mobilitási technológiák és a legújabb akkumulátorok kompakt mérete által kínált összes lehetőséget. A csapatom és én tehát egy üres lapról indultunk, amikor nekiláttunk, hogy elképzeljük a 2030-as elektromos teherautót, amely teljesen mentes a korlátozásoktól. Ennek eredményeként a HDDExpress a városi e-mobilitás teljesen új építészeti koncepciója. Egyáltalán semmi köze sincs semmilyen hagyományos teherautóhoz!

hdd express

 

Úgy láttuk, hogy egy olyan választ kell elképzelni, amely szakít azzal, amit ma ismerünk és használunk, de amely a városok jövőbeli igényeihez igazodik az áruelosztás és -szállítás terén. Válaszunkban nemcsak a csatlakoztathatóság, a hatótávolság és az öko-kreditáció, hanem a kézbesítő sofőrök biztonsága, kényelme és a helyi lakosok kényelme is prioritást kapott.

 

Szennyezésmentes, csendes és biztonságos éjszakai kiszállítások

Ahelyett, hogy a vontatási akkumulátorokat a jármű elején helyeznénk el, mint a mai alvázak esetében, arra gondoltunk, hogy lehetséges lenne-e az elektromos vontatást az új jármű teljes hosszában elosztani. Így most a HDD Express egy különösen kompakt vontatási és kormánymű modullal rendelkezik. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető egy Segway® típusú rendszert használjon. Nincs fizikai kapcsolat a pótkocsival vagy pótkocsikkal, amelyek vezető nélküliek. Minden pótkocsi padlója olyan erős akkumulátorokat tartalmaz, amelyek elég erősek ahhoz, hogy az árukat - 100%-ban autonóm módon - automatizált raktárépületeken belül szállítsák.

Meggyőződésem, hogy a vezető nélküli pótkocsis platooning - a vontatóegységhez fizikailag nem kapcsolódó pótkocsik - ezen elve a következő évtizedben fejlődni fog. Hatékony választ ad a városi központok nagy igényére, amelyek csendes, nem szennyező és biztonságos járműveket akarnak az éjszakai szállításokhoz a lehető legmagasabb fokú automatizálással.

A tervek szerint a HDD Express végül a 3,5 és 10 tonna közötti terhet szállító teherautókat fogja helyettesíteni - a vontatómodulhoz csatlakoztatott pótkocsik számától függően -, de a koncepciót végül nagyobb terhek kezelésére is átalakíthatják. De bármi is lesz a végeredmény, a járműkoncepciót 2019-ben több mint 400 Renault Trucks ügyfélnek mutattuk be előzetesen, és mindegyikük lelkesedett érte.

Megígérhetem, hogy még messze nem végeztünk az e-mobilitás városi környezetben rejlő összes lehetőségének feltárásával!"

 

Bio

Paul Daintree a Leedsi Egyetemen végzett. Paul 1996-ban szerzett BA diplomát terméktervezésből, és karrierjét az autóiparban kezdte, amit azóta sem hagyott el. Mielőtt 2006-ban csatlakozott a Renault Trucks Design Hallhoz, korábban a Nissan Motorsnál és a Volvo Trucksnál dolgozott. Ő a 2013-ban bemutatott T, C és K sorozat tervezője. A Renault Trucksnál 2019 márciusában nevezték ki formatervezési igazgatónak.

Paul Daintree