Szállítási megoldás

Melyik alternatív energiahordozó teherautó a megfelelő a vállalkozásom számára?

Zöld Energiák

3min
Renault Trucks Z.E.

Hogyan válasszam ki a megfelelő teherautót a vállalkozásom számára? Milyen szempontokat kell előtérbe helyeznem a vállalkozásom korlátai és céljai alapján? Melyik energiatípust válasszam? Sok fuvarozó most pontosan ezeket a kérdéseket teszi fel magának. A Renault Trucks segít nekik a legjobb megoldás megtalálásában.

A mai iparági környezet korántsem egyszerű a fuvarozók számára. Mintha a 2020-as egészségügyi válság nem lenne elég rossz, a szabályozási és pénzügyi korlátok is folyamatosan nőnek. A hozzáférési korlátozásoka városközpontokhoz, a kizárólag környezetbarát fuvarozókat igénybe venni kívánó ügyfelek nyomása, a szolgáltatók közötti éles verseny, árháborúk... az ehhez hasonló korlátozások valóban bonyolulttá teszik a vállalkozásának legmegfelelőbb járművek kiválasztását, különösen, ha alternatív energiát szeretne használni.

Kiválasztási kritériumok... a kérdések, amelyeket fel kell tennie magának

Az energiaforrás és a jármű helyes megválasztása a földrajzi elhelyezkedéstől, a helyi törvényektől és előírásoktól, valamint a megtett útvonalaktól és/vagy távolságoktól függően változik. A napi több száz mérföldes, a raktárba való visszatérés nélküli, hosszú távú áruszállításhoz a legjobb választás a B100 biodízel., amely akár 60%-kal is csökkentheti a CO2-kibocsátást.

 

A napi 250 mérföldnél kevesebbet megtevő regionális elosztáshoz, amikor a járművek egy éjszakára visszatérnek a bázisra az akkumulátorok feltöltésére (6-12 óra, a hagyományos elektromos hálózatot használó terminál típusától függően), egy elektromos teherautó.kiváló megoldás lehet. Különösen ajánlott az éjszakai szállításhoza városközpontokban, mivel az elektromos teherautók nagyon csendesek, és használat közben nulla helyi kibocsátást okoznak (kivéve a fékezéssel kapcsolatos részecskéket, ami minden járműre vonatkozik).

 

A harmadik lehetséges alternatív energiatípus a sűrített földgáz (CNG).. Ez származhat föld alatti bányászatból (fosszilis gáz) vagy a háztartási és zöldhulladék feldolgozásából (biogáz), és akár 70%-os CO2-kibocsátás-csökkentést is eredményezhet. A járművek hatótávolsága elérheti az 500 mérföldet, és a dízelüzemű teherautókhoz hasonlóan a tankolás csak néhány percet vesz igénybe a VNG1 és VNG2 szabványokkal kompatibilis csatlakozóknak köszönhetően.

Teljes tulajdonlási költség és a Renault Trucks szakértőinek támogatása

Bármilyen alternatív energiaforrást vagy fenntartható üzemanyagot is választanak ügyfelei, a Renault Trucks segít nekik megtalálni a vállalkozásuk számára legmegfelelőbb megoldást és járművet. A Renault Trucks3 számos módszertani alapú rendszert javasol, amelyek segítségével az ügyfelek értékesítési tanácsadójuk segítségével kiszámíthatják a teljes üzemeltetési költséget (TCO). Ez a számítás egy sor különböző kritériumot foglal magában, többek között a kezdeti vételárat vagy a finanszírozást.(normál hitel, lízing/lease purchase, pénzügyi lízing stb.), az elérhető állami ösztönzőket, a helyi/nemzeti adókat, az üzemanyag/energia költségeket és a jármű karbantartási költségeit. A végső cél a lehető legátfogóbb döntéstámogatás biztosítása annak érdekében, hogy minden ügyfél a megfelelő időben és a megfelelő helyen a megfelelő energiát használja a megfelelő alkalmazáshoz.

 

Végül a Range Simulator egy beszerzéstámogató eszköz, amelyet a Renault Trucks értékesítési munkatársai használnak, hogy segítsék ügyfeleiket az elektromobilitásra való sikeres átállásban. Az eszköz képes szimulálni a használt útvonalakat, a szállított rakományokat, a futásteljesítményt és az időjárási körülményeket a legmegfelelőbb megoldás azonosítása érdekében. Annyira pontos, hogy azt is ki tudja számolni, mennyi energia marad a szállítási útvonal végén!

 

Mindezek a megoldások segítenek a szállítmányozási vállalatoknak abban, hogy olyan járműveket válasszanak és üzemeltessenek, amelyek kevésbé szennyezőek, energiatakarékosabbak és kompatibilisek a vállalkozásuknak megfelelő megújuló energiaforrással, a végső cél pedig a CO2 és a helyi kibocsátások, például a nitrogén-oxidok (NOx) és a finom részecskék csökkentése. Ez alapvető fontosságú egy környezetbarátabb jövő megtervezéséhez.