Jelentések

A Renault Trucks csökkenti a CO2-kibocsátást

Zöld Energiák

4min
landscape

Intézkedések az éghajlati válság kezelésére

Az energetikai átálláshoz szükséges

Klímaváltozás valós. A légkörben koncentrálódó CO2 (szén-dioxid) hozzájárul az üvegházhatáshoz és a globális felmelegedéshez. E jelenség megfékezése érdekében lépéseket kell tennünk, és gyorsan szén-dioxid-mentesíteni kell életmódunkat.

Közúti áruszállítás, amely társadalmaink számára nélkülözhetetlen, kulcsszerepet játszik a szükséges energiaátállásban, amelynek egyértelmű célja: a fosszilis tüzelőanyagok felhasználásának fokozatos csökkentése a szén-dioxid-semlegesség mielőbbi elérése érdekében.

 

Fokozott szabályozási korlátozások

A 2015-ben elfogadott párizsi éghajlat-változási megállapodás részeként, amely a globális felmelegedés mértékének 2100-ra 2°C alá szorítását írja elő, az Európai Unió úgy döntött, hogy felgyorsítja a közlekedés szén-dioxid-mentesítését, amely Európában a CO2-kibocsátás 25%-áért felelős.

Ennek érdekében az európai szabályozást szigorították, és most először írnak elő CO2-csökkentési kötelezettségeket a tehergépkocsi-gyártók számára, amelyek nagyon pontos célokat tartalmaznak: -15% 2025-ig és -30% 2030-ig 2019-hez képest, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegességet érjenek el a közlekedésben.

13 európai országban 247 alacsony kibocsátású zónát hoztak létre. A közeljövőben a belső égésű motorral hajtott teherautók már nem közlekedhetnek az utakon.

A Renault Trucks elkötelezte magát

A szén-dioxid-semlegesség elérése 2040-re

Kötelezettséget vállaltunk arra, hogy felgyorsítjuk a szén-dioxid-mentesítést a működésünkben, hogy hozzájáruljunk a Föld hőmérsékletének 1,5°C-ra történő korlátozásához. Célunk, hogy a 2040-től kezdődően forgalomba kerülő járműveink szén-dioxid-semlegességet érjenek el.

 

Fokozatos átmenet a 100%-os szén-dioxid-mentesség felé

Az elektromos járművek képezik energiaátalakítási terveink alapját. Készen állunk arra, hogy az elektromos tehergépkocsikat az új piaci standarddá tegyük azáltal, hogy hatékony, robusztus és nyereséges járművek teljes sorát javasoljuk, amelyek megfelelnek minden ügyfelünk igényeinek.

Céljaink ambiciózusak: 2030-ban eladásaink 50%-a elektromos jármű lesz, 2040-ben pedig az utakra bocsátott járműveink 100%-a szén-dioxid-semleges lesz.

Ennek érdekében fokozatosan haladunk előre, fokozatosan lemondva a fosszilis üzemanyagok használatáról, ahogy a szén-dioxid-mentesítést és az elektrifikációt kiterjesztjük minden felhasználási módra.

Átállásunkat három egymást kiegészítő technológiára alapozzuk: Nem fosszilis tüzelőanyagokkal (szintetikus dízelüzemanyag, bioüzemanyagok, biogáz és néhány éven belül hidrogén) működő belső égésű motorok, elektromos akkumulátorok és hidrogénalapú üzemanyagcellák.

A Renault Trucks csökkenti a CO2-kibocsátást

A Renault Trucks felvállalta a CO2-kibocsátás csökkentésének kihívását a következő területeken 3 módon:

  • egyre nagyobb üzemanyag-hatékonyságútehergépkocsikat kínálva
  • 100%-ban elektromos megoldásokat kínálva a szállításban való kibocsátásmentes használatra
  • a járművek élettartamának meghosszabbításával, körkörös megközelítésben.

Járműveink üzemanyag-hatékonyságának javítása

A Renault Trucks olyan tehergépkocsikat tervez és értékesít, amelyek egyre takarékosabbak az üzemanyag-fogyasztásban, és kevesebb CO2-t bocsátanak ki. Olyan szolgáltatásokkal kombinálva, amelyek segítenek az üzemeltetőknek és a járművezetőknek növelni a üzemanyag-hatékonyság, motorrendszereink jelentősen csökkentették járműveink környezeti terhelését, de anélkül, hogy teljesítményük vagy megbízhatóságuk romlott volna.

A Renault Trucks termékek minden új generációja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál, mint az előző generáció.

T High turbo compound

Felszállás az elektromos járművekre

A Renault Trucks gyárt elektromos teherautó modelleket a közepes tonnatartalom számára, amelyeket olyan felhasználási célokra terveztek, mint a városi elosztás, a szemétszedés és a kezdeti építkezések. Az ilyen járművek széles választékán kívül a Renault Trucks a kapcsolódó szolgáltatások teljes skáláját fejleszti: akkumulátorok és az akkumulátortöltéshez szükséges infrastrukturális megoldások szállítása, kiegészítő rendszerek a felhasznált energia optimalizálására, javítás és karbantartás, valamint finanszírozás és biztosítás.

Renault Trucks D E-Tech

 

A piac összes igényének kielégítése érdekében új technológiai rendszereket fejlesztünk ki, amelyek akkumulátorokat vagy hidrogén üzemanyagcellát tartalmaznak. Ez azt szolgálja, hogy a villamosítást más releváns felhasználási területekre, például az építőiparra, a konténerszállításra vagy a hosszú távú fuvarozásra is kiterjesszük.

Erényes ciklusok létrehozása a körforgásos gazdaságban

Annak érdekében, hogy csökkentsük a természeti erőforrások felhasználását és korlátozzuk az általunk gyártott járművek környezetre gyakorolt hatását, különösen a széndioxid-hatást, ipari tevékenységünket úgy alakítjuk ki, hogy illeszkedjen egy olyan körforgásos gazdaság. Ez figyelembe veszi a járművek második és harmadik életét, különböző formában történő újrafelhasználását és újrahasznosítását.

  • Újratermelés:felújítjuk és felújítjuk használt járműveinket, frissítjük a szoftverüket, és az új teherautóinkon elérhető legújabb generációs technológiát alkalmazzuk, hogy meghosszabbítsuk élettartamukat, és igyekszünk megelőzni elavulásukat.
  • Újrahasznosítás: Használt tehergépkocsigyárunkban új életlehetőséget biztosítunk használt tehergépkocsijainknak azáltal, hogy átalakítjuk őket, hogy egyedi felhasználásra szánt használt járműveket szállítsunk. A traktorokat teherhordóvá alakítjuk át; a dízelmotoros rendszereket biodízel üzemanyagra alakítjuk át.
  • Újrahasznosítás: mechanikus szerelvények és felújított alkatrészek sorát kínáljuk a szabványos cserékhez, és gyártásuk 60%-kal kisebb környezeti hatással jár, mint az új alkatrészeké.
Used trucks factory

 

Egy új megélhetést biztosító vagy átalakított teherautó 14,4 tonna CO2-kibocsátást előzhet meg ahhoz képest, mint amennyit egy új jármű előállítása igényelne.