Ajánlólevél

Feldschlösschen : 2013 óta elektromos teherautóink versenyelőnyt jelentenek számunkra

#JoinTheGoodMove

Terjesztés

Elektromobilitás

4min
Renault Trucks D Z.E. Carlsberg

Thomas Stalder a Carlsberg Group leányvállalatának, a Feldschlösschen-nek, Svájc legnagyobb sörgyárának és italszállítójának ügyfélellátási láncért felelős alelnöke. Interjújában kiemeli a stratégiai hozzájárulást a az elektromos teherautók szén-dioxid-semleges logisztikához.

Renault Trucks D ZE Illustration Carlsberg Feldschlösschen

 

Bemutatná a vállalatát és a piacát? Az 1876-ban Theophil Roniger és Mathias Wüthrich által alapított Feldschlösschen több mint 120 éve piacvezető Svájcban. Svájcban 21 különböző helyszínen 1200 alkalmazottat foglalkoztat. Két termelési központban főzünk sört: Rheinfelden és Sionban. Rhäzünsben üdítőitalokat és palackozott ásványvizet gyártunk. A svájci sörpiac stabil, de a sörfőzdék száma folyamatosan növekszik. Világszerte nálunk van a legtöbb sörfőzde egy főnyi lakosságra vetítve. A piac tehát rendkívül versenyképes.

 

Az Önök vállalata elkötelezett a környezetvédelem iránt. Melyek a legfontosabb eredményei ezen a téren? Az "Együtt a NULLA felé" programunkkal ambiciózus célokat tűztünk ki négy kulcsfontosságú területen: szén-dioxid-kibocsátás, vízpazarlás, felelős ivás és ipari balesetek. A szénlábnyom terén az elmúlt évben 50%-ról 66%-ra növeltük a saját termelésű megújuló energiák arányát. Ez a saját üzemünkből származó biogáz felhasználásával, valamint az alkoholmentes sör előállításából származó alkohol felhasználásával vált lehetővé, amelyet hőtermelésre használunk.

 

Mire különösen büszke a környezetvédelemben való szakmai és személyes részvételét illetően? A sör egy természetes termék. Nyersanyagainkat közvetlenül természetes forrásokból szerezzük be, következésképpen mindig is szoros kapcsolatban álltunk a környezettel. A környezetvédelem több évtizede kiemelt téma számunkra. Világos célokat tűztünk ki, aláírtuk a párizsi klímaegyezményt, és azt tervezzük, hogy 2030-ra szén-dioxid-semlegesek leszünk. Számos olyan intézkedést határoztunk meg, amelyek segítségével saját erőfeszítéseinkkel nullára csökkenthetjük a környezetterhelésünket.

Büszke vagyok arra, hogy az elektromos teherautók beszerzésével újabb fontos lépést tettünk a karbonsemleges logisztika felé vezető úton. Erre a lépésre már évek óta készülünk. Már 2008-ban bevezettük az első E-haszongépjármű flottát az ügyfélkiszállításokhoz. Logisztikai hálózatunk részeként következetesen igénybe vettük a vasutat. De büszke vagyok arra is, hogy a megújuló energiatermelés aránya saját vállalkozásunkban mára elérte a 66%-ot, részben az alkoholmentes sörből származó alkohol felhasználásával.

Személyesen is elkötelezett vagyok amellett, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsem a CO2-lábnyomomat. Fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nélkül, energiatakarékosan élek, saját otthonomban önellátóként termelek áramot, és rövid utakra elektromos autót használunk, amely az otthon termelt elektromos energiával működik.

Milyen szerepet játszanak az elektromos teherautók a Carlsberg Csoport és a Feldschlösschen szén-dioxid-mentes szállítási politikájában? Az elektromos teherautók nagyban hozzájárulnak a szén-dioxid-semleges logisztikára vonatkozó célunk eléréséhez, és a tervünk fontos része. A leghosszabb szállítási utakra vasútvonalat, a rövidebbekre pedig elektromos teherautókat használunk. Ezt a politikát néhány évvel ezelőtt fogadtuk el, és következetesen dolgoztunk a megvalósításán. A szén-dioxid-semleges logisztikáról van elképzelésünk, és az elektromos teherautók bevezetésével már nagyon korán elindultunk ezen az úton. Az első 18 tonnás teherautókat már 2013-ban bevezettük Svájcban. Számos tesztet végeztünk, a zürichi Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (ETH) pedig tanulmányt készített számunkra, és ökológiai és gazdasági elemzést készített. Jelentős tapasztalatokkal rendelkezünk, és ezt szeretnénk felhasználni az elektromobilitás további fejlődéséhez.

 

Miért döntöttek úgy, hogy 20 D Wide Z.E. járművet szereznek be a Renault Trucks-tól? Miután 2013-ban teszteltük az első 18 tonnás elektromos teherautókat, és áttekintettük a tapasztalatainkat, több mint öt évvel ezelőtt meghoztuk a döntést, hogy áttérünk az elektromos teherautókra. A Renault Trucks-szal folytatott beszélgetés során gyorsan rájöttünk, hogy náluk adottak a lehetőségek, és megértették a mielőbbi átállásra vonatkozó terveinket. Nagyon szorosan együttműködünk a Renault Trucks-szal, és nagyon nyíltan és konstruktívan vitatkozunk, ami meggyőzött minket arról, hogy ők a megfelelő partnerek. Továbbá a a Renault Trucks Financial Services által javasolt finanszírozási megoldás segített a döntésünk meghozatalában és a 20 D Wide Z.E. tehergépkocsira vonatkozó szerződés aláírásában.

Segítenek-e az elektromos teherautók versenyelőnyhöz jutni? Mivel a környezetvédelmi kérdések egyre fontosabbá váltak a fogyasztók számára, mindenképpen előnyt jelent e technológia alkalmazása. Így megmutathatjuk az ügyfeleknek, hogy céljaink nem csak elvontak a papíron, hanem ténylegesen meg is valósulnak. De az ambícióink ennél régebbre nyúlnak vissza. Az a törekvésünk, hogy szén-dioxid-semlegesek legyünk, már jóval az éghajlati demonstrációk előtt is létezett. Vállalkozásként meg vagyunk győződve arról, hogy tudatában kell lennünk a jövő nemzedékekkel szembeni felelősségünknek, és mindent meg kell tennünk azért, hogy ép környezetet hagyjunk magunk után.

 

Az elektromos teherautók többletköltségét kompenzálják-e a gazdasági előnyök az Ön vállalata számára? Természetesen elvégeztük az elektromos teherautók gazdasági értékelését. Mindezek ellenére készen kell állnunk arra, hogy beruházzunk az új technológiába, még akkor is, ha az kezdetben nem gazdaságosabb, mint a fosszilis tüzelőanyaggal működő teherautók. Hosszú távon ez a helyes lépés.

 

Mit jelent az elektromos flotta a kézbesítés megszervezése szempontjából? A sofőrjeinknek még szokniuk kell az elektromos teherautókat, de büszkék arra, hogy vezethetik őket, és örülnek, hogy a Feldschlösschen ezen a területen is úttörő szerepet vállal, és hogy ők is részesei ennek. Eltekintve attól, hogy a sofőröket kezdetben be kell tanítani, semmi sem változott. Továbbra is ugyanúgy szállítunk naponta ügyfeleinknek, mint eddig.

 

Milyen előnyöket vár a beruházástól? Hogy elérjük a CO2-célkitűzéseinket. És hogy több tapasztalatot szerzünk ezzel az új technológiával.

 

Hogyan látja a logisztika és az elektromobilitás jövőjét? Az olyan kombinált vasúti-elektromobilitási modellek, mint amilyeneket most kifejlesztettünk, a jövőben más vállalkozások számára is mintául szolgálhatnak.

Set canonical URL
Off