Hírek

Történet

A Renault Trucks történetét

Ismerje meg a Renault Trucks történetét…
1894-től napjainkig.

Hagyományaira tovább építkezve a Renault Trucks a világ minden részén helyet fog találni az autóutakon.

A kivételes történeti múlttal büszkélkedő Renault Trucks jövőjét meghatározó események jelenleg világszerte gyorsuló tendenciát mutatnak. A Renault Trucks olyan történeti múlttal rendelkezik, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. Ezzel a történeti múlttal magyarázható, hogy a Renault Trucks jelenleg, és a jövőben is az ügyfelek igényeinek és a közúti szállítás egészének kiszolgálása, valamint a társaság számára kulcsfontosságú szerepet játszó tevékenység presztízsének növelése iránt elkötelezett márka. Ismerje meg egy rendkívüli örökség 1894-től - mely évben Marius Berliet megtervezett és létrehozott egy egyhengeres motort, majd megépítette első benzinüzemű autóját - napjainkig tartó, több mint 100 évet felölető időszakát az „Úttörők 1894-től” című, alábbi film megtekintésével.

 

1894-1909: A úttörő munka időszaka

Histoire de Renault Trucks1894-ben Lyonban Marius Berliet tervezte és gyártotta egyhengeres motorját és elkészítette az első benzines autóját. 1906-ban készítette az első teherautót

Billancourt-ban, Párizs mellett, 1898-ban Louis Renault tökéletesítette a négysebességes váltót és elkészítette első motoros járművét, egy egynegyed lóerős kisautót. Ő gyártotta az első kisteherautót majd 1900 és 1906 között megalkotta a párizsi autóbuszok elődjét.

 

1914-1918: Az első tömegtermelés

Histoire de Renault TrucksBerliet-nél naponta 40 CBA teherautót gyártottak a verdun-i frontra. A Renault-nál 600 taxi járult hozzá a marn-i győzelemhez, és megalapozták a Renault helyét a történelemben.

1917-ben készítették az első modern tankot. Az első 4x4-es teherautót Latil építette. Ez természetes folytatása volt az 1898-ban kifejlesztett első kerék meghajtásnak.

 

1919-1928: egyre szerteágazóbb tevékenységek

Histoire de Renault TrucksLouis Renault és Marius Berliet tehetségükre építve magalapítják első autógyártó vállalat-csoportjukat. Berliet - a francia kormány megrendelése alapján - részt vett a Renault FT17-es tank gyártásában is.

1923-ban a Renault volt az első márka, amely országúti nyergesvontatót hozott forgalomba. Ugyanebben az évben mutatták be az első fagázzal hajtott motorokat és az első mind a 4 keréken szervó-fékkel ellátott vontatót. 1928-ban építettek be először dízel motort kamionba.

 

1952-1978: a vállalatcsoport kiépítése

Histoire de Renault Trucks1952 és 1974 között a Laffly, a Rochet Schneider, a Carniva és a Citroën HGV összeolvadt a Berliet-vel. 1957-ben a Berliet legyártotta a T100-t, a világ legnagyobb kamionját!

1955-ben megalakult a Saviem cég, a korábbi Latilból, illetve a Renault és Somua cégek teherautó üzletágából. A Richard Continental 1965-ben csatlakozott, a Sinpar pedig 1975-ben. 1978-ban a Berliet és a Saviem összeolvadásával megalakult Franciaország egyetlen teherautó-gyártó vállalata Renault Véhicules Indulstriels néven, a Renault csoport teherautó üzletágaként.

 

1983 óta folyamatos haladás, hogy a világ vezető márkájává váljék

Histoire de Renault TrucksA Renault Véhicules Industriels nemzetközi vállalatcsoport kiépítésébe kezdett. Első lépésként a Dodge Europe-t vásárolta meg 1983-ban, majd a jónevű amerikai Mack márkát 1990-ben.

1992 fontos dátum: A Renault Véhicules Industriels Renault V.I. néven él tovább. 2001-ben a Renault V.I. a Volvo csoport részévé vált. 2002-től nevezzük hivatalosan ezt a világmárkát “Renault Trucks”-nak.