Beszámolók


 

18.11.2019

Renault Trucks K 520 - Réunion-szigeten - ST2D

Réunion-szigeten a beruházások helyszínére Renault Trucks K 520 teherautók szállítják a különféle építőanyagokat, gyakran kemény terepen verekedve át magukat a nehezen megközelíthető építkezésekig.

  • ST2D

    ALAPÍTÁS: 1998

    TEVÉKENYSÉG: építőanyag szállítás

    ALKALMAZOTTAK: 3

    FLOTTA: 3 építőipari teherautó, köztük egy Renault Trucks K 520

Az Indiai-óceánban, a Mascarenhas-szigetcsoport részeként, Madagaszkártól 700 kilométerre keletre, a francia fővárostól pedig majd 10 000 kilométerre található a 2500 négyzetkilométeres Réunion vulkanikus sziget. A hegyes- völgyes domborzat és a különleges klíma együttesen kemény arcvonalat szabott e vidéknek, amely ráadásul a veszélyektől sem mentes (erózió, földcsuszamlások és áradások), mindazonáltal egészen páratlan a természet pazar gazdagsága.

1,66
milliárd Euró
Ennyibe kerül az új, 12 kilométeres, pilléreken futó part menti út, amelyet a Bouygues, Vinci és Eiffage épít Saint-Denis, a főváros, illetve a sziget észak-nyugati részén fekvő Le Port város között.

PART MENTI BERUHÁZÁSOK

Négyzetkilométerenkénti 330 lakosával Franciaország e tengerentúli megyéje az ország harmadik legsűrűbben lakott területe. A part menti területekre koncentrálódó 840 ezres populációnak otthonra és kényelmes közlekedésre van szüksége. Ezen igények kielégítésére pedig szigetszerte mind újabb építkezések jelennek meg. A következő nagy beruházás, a Bouygues, Eiffage és de Vinci vezényletével jó példa erre: pilléreken nyugvó parti utat kell építeni Saint-Denis és az észak-nyugati csücsökben fekvő Le Port városok között, kiváltva ezzel a kőomlásokkal és torlódásokkal egyaránt gyakran sújtott útvonalat.

ÉPÍTŐANYAG SZÁLLÍTÁS A RENAULT TRUCKS K TEHERAUTÓVAL

Max Damour, a 45 éves tulajdonos sofőr meghatározott Vinci építkezéseken, és néhány helyi kivitelezőnek dolgozik. Bátyjával együtt társalapítója és tulajdonosa az ST2D fuvarozó családi vállalkozásnak. Mióta 1998-ban bejegyezték az üzletet, Max mindenféle építőanyagokat szállít (faanyagot, gerendákat, paneleket) nagyberuházásokra. „Összesen három építőipari teherautónk és két sofőrünk van: egy alkalmazott és jómagam. Mindig is hűségesen kitartottunk a Renault Trucks mellett” -mondja. A legújabb szerzemény a Renault Trucks K 520, amelyet 2014 júliusában vásároltak meg, hogy leváltsák a több, mint tíz éve szolgáló Keraxot.

A K 520 KIVÁLÓ IRÁNYÍTHATÓSÁGA

„Mostanában mindenki a K 520-ról beszél. A szigeten sokaknak annyira tetszik, hogy transzformernek hívják, mint a filmben az autókat, amik robottá tudtak válni!”
A 32 tonnás össztömegű, önrakodó daruval felszerelt jármű komoly előrelépés, így könnyedén megbirkózik Réunion kemény viszonyaival, a gyakran víz áztatta tereppel és a sziklákkal. Max nagyra értékeli az acél lökhárító és az alváz robusztusságát. „Sokkal ellenállóbb, mint a másik két, eltérő márkájú teherautónk”, -mondja. Emellett, könnyen manőverezhető is, pedig 10.5 méter hosszú. „Sokkal egyszerűbb leküzdeni a terepakadályokat, a tank ugyanis egészen magasan van, és a futóműve, illetve a fordulóköre is remek. A K 520-as sokkal könnyebben irányítható mint a másik teherautónk, noha az két méterrel rövidebb. És persze a sziget északi részében lévő otthonomhoz vezető földút meredek lejtőjén sem probléma leereszkedni”, -teszi hozzá lelkesen.

EXTRA VONÓERŐ, HOGY KIKEVEREDJEN A KOMPLIKÁLT HELYZETEKBŐL

A K 520 építőipari teherautót motorja is kiemeli a tömegből. A DTI 13 erőforrás fürgén reagál az emelkedőkre és remekül gyorsít. Az off-road üzemmód bekapcsolásával többlet vonóerőt biztosít, így húzva ki az autót kalandos helyzetekből. Max Damour szerint ily módon a kerekek kipörgése nélkül, fokozatosan növekvő motorfordulatszámmal viszi el a nehéz rakományt.

KÉT KÉRDÉS…

Max Damour, az ST2D fuvarvállalkozás társalapítójának és a Renault Trucks K sofőrjének.

Biztonságban érzi magát Renault Trucks K teherautója fedélzetén?

Max Damour — Igen,nagyon biztonságos érzetet kelt. Jó útfogása hamar meggyőzött, és ami még fontosabb, nem tudok különbséget tenni a rakott és az üres menet között. Az automatikus fényszórókapcsoló, amely alagútba hajtva és este is bekapcsolja a lámpákat szintén biztonságos és kényelmes funkció. Ráadásul a kéziféket is könnyű működtetni, és ha sebességbe kapcsolok, magától ki is old.

Milyennek találja az autó kényelmét?

M. D. — A Renault Trucks a sofőrt szem előtt tartva építette ezt a járművet, ez egyértelműen látszik a fülke ergonómiájából. A különféle kezelőszervek csoportokba vannak rendezve, és könnyen kezelhetők. Az ággyal is felszerelt utastér tágas, a magas üléspozícióból pedig remek a kilátás. A DTI 13 520 lóerős kivitele nagyon csöndes, legyen szó daruzásról vagy országúti közlekedésről, és így természetesen sokkal kevésbé fárasztó a vezetés. Nagy segítség a sebességszabályzó és limiter is. Tulajdonképpen olyan érzés, mint személyautót vezetni!