Aktualitások


 

03.04.2019

FÓKUSZBAN A KÖZLEKEDŐK BIZTONSÁGA

A RENAULT TRUCKS MÉG NAGYOBB FIGYELMET FORDÍT A KÖZUTAKON KÖZLEKEDŐK BIZTONSÁGÁRA

A közúton közlekedők, a gépkocsivezetők és a rakományok biztonságának fokozását a Renault Trucks fontos feladatának tartja. A gyártó új funkciókat kínál a C és K járműcsaládjaihoz, melyek a haszonjárművek jobb alkalmazkodását szolgálják a városi vagy ipartelepi környezethez.

A kamionok az egyre forgalmasabb elővárosi közlekedésbe való integrálása és a soft közlekedési módok elterjedése megköveteli, hogy a biztonság kérdése napirenden legyen.

A Renault Trucks már eddig is több biztonsági felszereléssel látta el a kamionjait, 5 új berendezést kínál a biztonság növelésére. Egyszerű, versenyképes és praktikus megoldások, melyek választ adnak az ügyfél elvárásaira miközben javítják a városi védtelen közlekedők biztonságát.

  • A parkolófék vészbehúzása csökkenti annak lehetőségét, hogy a jármű tovább guruljon, ha a gépkocsivezető kiszáll a fülkéből azzal, hogy automatikusan befékezi a kerekeket;
  • A gépkocsivezető közvetlenül látja az utasoldalon járdán közlekedőket az ajtón lévő ablakon keresztül;
  • A közvetett látóteret a kamionon körben elhelyezett kamerák növelik meg. A járda képei a Roadpad+ képernyőjén jelennek meg;
  • A védtelen közúti közlekedők érzékelését segítik a járművön az utasoldalon elhelyezett szenzorok. A sofőrt vizuális és hangjelzés figyelmezteti veszély esetén;
  • Egy külső hangszóró figyelmezteti a védtelen közlekedőt, amikor a jármű nem a sofőr irányába kanyarodik, tolat vagy a gépkocsivezető a felépítményt működteti;
  • A hangszóró figyelmeztetését kiegészítendő 2 vészvillogó is működésbe lép például a siketek vagy hallókészüléket használók biztonsága érdekében.

 

A fenti biztonsági berendezések kiegészítik a Renault Trucks kamionokba eddig is rendelhető olyan megoldásokat, mint az Automatizált Vészfékező Rendszer (AEBS), Ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LKS), adaptív sebességtartó (ACC), elektronikus úttartás (ESC), elektromos parkolófék, automatikus motorleállítás. Az építési területen, vagy bányaterületen történő biztonságos vezetéshez az építőipari járművek szériafelszereltségként tartalmazzák az off-road módot és a kézigázt.